PATRONAT HONOROWY

PARTNERZY STRATEGICZNI

PARTNERZY

PARTNERZY WSPIERAJĄCY

PARTNERZY MEDIALNI

Partnerzy

HONORARY PATRON

kig mac minenergetyki mr ncbir nfosig sit uke ure

MEDIA PATRON

_polsat_news czysta_energia nowy_przemys onet observer odnawialne firmy pap portal_komunalny professional reo rynek_elektryczny sgp telekabel Tok_FM wnp

STRATEGIC PARTNERS

tmobile Polkomtel

PARTNER

apator atende emitel kapsch mc Midas multimedia netia Nokia orange play polsat cyfrowy pse

COOPERATION

eskills Google atendels elmess eltel eutelsat fca gdt globem inea landis uber vector ves weco

Główne zagadnienia konferencji:

  • Innowacyjna transformacja systemu zasilania gospodarki – spójny program cyfrowego kierunku energetyki systemowej, obywatelskiej i budownictwa.
  • Jednolity rynek cyfrowy – główne zadania dla gospodarek i społeczeństw UE
  • Cyfrowo zintegrowany kierunek rozwoju infrastruktury technicznej
  • Spójność polityki gospodarczej w zakresie B+R+I ze strategią innowacyjnego rozwoju


Program

8.00–9.00 Registration
8.50–9.10 Official Opening of the 8th TIME Economic Forum
8.55–9.10 Implementation of innovative policy for development and digitization of Poland
  • Minister Anna Streżyńska - Ministry of Administration and Digitization

    Minister Anna Streżyńska - Ministry of Administration and Digitization
    Prawnik, w latach 1995-1997 pracowała w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W latach 1998-2000 była doradcą trzech kolejnych ministrów łączności. W latach 2001-2005 prowadziła działalność doradczą, a od listopada 2005 do maja 2006 była podsekretarzem stanu w Ministerstwie Transportu i Budownictwa, właściwym w sprawach łączności. Od stycznia do maja 2006 r. pełniła obowiązki, a następnie w maju 2006 r. została powołana na stanowisko Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (funkcję tę sprawowała do lutego 2012). W latach 2012-2015 prowadziła działalność doradczą, jednocześnie sprawując w latach 2014-2015 funkcję Prezesa Zarządu Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej SA oraz w 2015 roku funkcję CEO Projektu Internetu dla Mazowsza. W latach 2014-2015 - członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji. W 2008 r. została uhonorowana nagrodą im. Andrzeja Bączkowskiego za walkę z monopolem Telekomunikacji Polskiej. Dwa lata później otrzymała Odznakę Honorową „Bene Merito".
9.10–9.25 New and old challenges for the power sector
  • Vice-Minister Andrzej Piotrowski - Ministry of Energy

    Wiceminister Andrzej Piotrowski - Ministry of Energy
    Urodził się 4 października 1956 roku w Warszawie. W 1981 roku ukończył studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Był wykładowcą Instytutu Telekomunikacji Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od 1997 roku pełnił obowiązki dyrektora ds. strategii Instytutu eGospodarki w Centrum Adama Smitha w zakresie mechanizmów rynku i strategii rozwoju branży telekomunikacyjnej. W 2007 roku był wiceministrem gospodarki. W tym czasie zajmował się między innymi kwestią środków z UE w zakresie POIG i POIiŚ. Pełnił obowiązki prezesa w firmie Exatel S.A., doradzał regulatorowi rynku telekomunikacyjnego oraz operatorom telekomunikacyjnym w kształtowaniu strategii. Jako wiceprezes Mazowieckiego Klastra ICT był jednym z inicjatorów joint-venture z Ukraińską Agencją Kosmiczną. Minister Andrzej Piotrowski w Ministerstwie Energii będzie nadzorował pion energetyki.
9.25–9.40 The activities conducted by the Polish Office of Electronic Communications in relation to the anticipated development trends for electronic communication
  • Magdalena Gaj - The President of the Office of Electronic Communications

    Magdalena Gaj - The President of the Office of Electronic Communications
    Magdalena Gaj - Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jest radcą prawnym i ekspertem w dziedzinie prawa telekomunikacyjnego. Od 2001 roku nieprzerwanie zajmuje się sprawami rynku telekomunikacyjnego, w szczególności sferą regulacji i tworzenia prawa z tego obszaru.
    W 2001 r. rozpoczęła pracę w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji przekształconym później w Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty, a następnie w Urząd Komunikacji Elektronicznej, gdzie w imieniu regulatora prowadziła sprawy sądowe. Dzięki jej staraniom, większość z nich zakończyła się pozytywnie dla Urzędu. W 2005 r. objęła stanowisko Dyrektora Departamentu Prawnego UKE i prowadziła obsługę prawną Prezesa UKE w zakresie prawa telekomunikacyjnego, prawa pocztowego, administracyjnego i cywilnego, jak również prawa europejskiego. Brała czynny udział w opracowywaniu rozstrzygnięć podejmowanych przez regulatora rynku. W 2009 r. została powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i była odpowiedzialna za sprawy telekomunikacji oraz poczty. W listopadzie 2011 r. Magdalena Gaj została powołana na stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, gdzie kontynuowała realizację swoich zadań prowadzonych wcześniej w Ministerstwie Infrastruktury.
9.40 - 10.00 In search for lost uniqueness – the symptoms and effects of insufficient innovation
    • dr Maciej Bukowski - President of the Warsaw Institute for Economic Studies

      dr Maciej Bukowski - President of the Warsaw Institute for Economic Studies
      Doctor of Economics. President of the Foundation WISE – Warsaw Institute for Economic Studies. Head and participant of many research, analytical and advisory projects. Researcher of the Warsaw School of Economics.
      Co-author of a number of Polish strategic documents (e.g. Hausner plan, Poland 2030 - Development Challenges, Long-term National Development Strategy until 2030 (Poland 2030 - the third wave of modernity).
      Author of numerous comments and newspaper articles concerning, inter alia, the debate on the climate policy, innovation, labour market, pension system, industrial policy and a big data. His research and teaching focus on public finance, and the theory and practice of economic growth and labour economics.
10.00–10.20 Presentation of the Program of the 7th TIME Economic Forum
  • dr inż. Jarosław Tworóg - Vice-president of the Board of the National Chamber of Commerce of Electronic Industry and Telecommunication ( KIGEiT )

    dr inż. Jarosław Tworóg - Vice-president of the Board of the National Chamber of Commerce of Electronic Industry and Telecommunication ( KIGEiT )
    Jarosław Tworóg – Doktor nauk technicznych Wydział Elektroniki Politechniki Warszawskiej. W latach 1989-1999, 2002-2003 Dyrektor biura konstrukcyjnego, Wiceprezes Prezes Zarządu PTH MIAP sp. z o.o. Od 1999-2000 Wiceprezes ds. operacyjnych Formus Polska sp. z o.o., w latach 2000-2001 Wiceprezes ds. operacyjnych Tel-Energo S.A. dr Jarosław Tworóg był Dyrektorem Centrum Transferu Technologii Politechniki Warszawskiej (2003-2006), Pełnomocnikiem Zarządu ds. Telekomunikacji – ENERGA S.A. (2006-2007). Od 2008 roku pełni rolę prywatnego doradcy i konsultanta. Od 1993 roku członek Zarządu a od 1999 roku wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) odpowiedzialny za nadzór nad realizacją projektów prowadzonych w Izbie, przygotowanie koncepcji projektów zorientowanych na budowę gospodarki elektronicznej, nadzór nad współpracą z DigitalEurope, promocję innowacyjności w sektorze ICT – wspieranie rozwoju Krakowskiego Parku Technologicznego.
    Jest członkiem Zrzeszenia Inżynierów i Techników Mechaniki Precyzyjnej NOT, Stowarzyszenia Elektryków Polskich SEP,ASTP – europejskiego stowarzyszenia specjalistów w zakresie logistyki transferu technologii oraz PROTON – organizacji profesjonalistów z zakresu transferu technologii.
10.20–10.35 Coffee break - invites:
10.35–12.00 Discussion panel: Innovative transformation of the economy supply system - a coherent programme for digitisation of systemic, civic and construction power industry

Moderator: dr Jarosław Tworóg Vice-president of the Board of KIGEiT

dr Jarosław Tworóg Vice-president of the Board of KIGEiT
Jarosław Tworóg - Doktor nauk technicznych Wydział Elektroniki Politechniki Warszawskiej. W latach 1989-1999, 2002-2003 Dyrektor biura konstrukcyjnego, Wiceprezes Prezes Zarządu PTH MIAP sp. z o.o. Od 1999-2000 Wiceprezes ds. operacyjnych Formus Polska sp. z o.o., w latach 2000-2001 Wiceprezes ds. operacyjnych Tel-Energo S.A. dr Jarosław Tworóg był Dyrektorem Centrum Transferu Technologii Politechniki Warszawskiej (2003-2006), Pełnomocnikiem Zarządu ds. Telekomunikacji - ENERGA S.A. (2006-2007). Od 2008 roku pełni rolę prywatnego doradcy i konsultanta. Od 1993 roku członek Zarządu a od 1999 roku wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) odpowiedzialny za nadzór nad realizacją projektów prowadzonych w Izbie, przygotowanie koncepcji projektów zorientowanych na budowę gospodarki elektronicznej, nadzór nad współpracą z DigitalEurope, promocję innowacyjności w sektorze ICT - wspieranie rozwoju Krakowskiego Parku Technologicznego.
Jest członkiem Zrzeszenia Inżynierów i Techników Mechaniki Precyzyjnej NOT, Stowarzyszenia Elektryków Polskich SEP,ASTP - europejskiego stowarzyszenia specjalistów w zakresie logistyki transferu technologii oraz PROTON - organizacji profesjonalistów z zakresu transferu technologii.

Invited for discussion:
    • Anna Streżyńska - Minister of Administration and Digitization

      Anna Streżyńska - Minister of Administration and Digitization
      Prawnik, w latach 1995-1997 pracowała w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W latach 1998-2000 była doradcą trzech kolejnych ministrów łączności. W latach 2001-2005 prowadziła działalność doradczą, a od listopada 2005 do maja 2006 była podsekretarzem stanu w Ministerstwie Transportu i Budownictwa, właściwym w sprawach łączności. Od stycznia do maja 2006 r. pełniła obowiązki, a następnie w maju 2006 r. została powołana na stanowisko Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (funkcję tę sprawowała do lutego 2012). W latach 2012-2015 prowadziła działalność doradczą, jednocześnie sprawując w latach 2014-2015 funkcję Prezesa Zarządu Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej SA oraz w 2015 roku funkcję CEO Projektu Internetu dla Mazowsza. W latach 2014-2015 - członek Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji. W 2008 r. została uhonorowana nagrodą im. Andrzeja Bączkowskiego za walkę z monopolem Telekomunikacji Polskiej. Dwa lata później otrzymała Odznakę Honorową „Bene Merito".

    • Andrzej Piotrowski - Under-Secretary of State in the Ministry of Energy

      Andrzej Piotrowski - Under-Secretary of State in the Ministry of Energy
      Urodził się 4 października 1956 roku w Warszawie. W 1981 roku ukończył studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Był wykładowcą Instytutu Telekomunikacji Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od 1997 roku pełnił obowiązki dyrektora ds. strategii Instytutu eGospodarki w Centrum Adama Smitha w zakresie mechanizmów rynku i strategii rozwoju branży telekomunikacyjnej. W 2007 roku był wiceministrem gospodarki. W tym czasie zajmował się między innymi kwestią środków z UE w zakresie POIG i POIiŚ. Pełnił obowiązki prezesa w firmie Exatel S.A., doradzał regulatorowi rynku telekomunikacyjnego oraz operatorom telekomunikacyjnym w kształtowaniu strategii. Jako wiceprezes Mazowieckiego Klastra ICT był jednym z inicjatorów joint-venture z Ukraińską Agencją Kosmiczną. Minister Andrzej Piotrowski w Ministerstwie Energii będzie nadzorował pion energetyki.

    • Maciej Bando - President of the Energy Regulatory Office

      Maciej Bando - President of the Energy Regulatory Office
      Od czerwca 2014 r. na stanowisku Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Wcześniej, od stycznia 2012 r., Maciej Bando pełnił obowiązki wiceprezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Ponadto, od grudnia 2013 r., wykonywał także obowiązki Prezesa URE. Maciej Bando jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych biznesu i zarządzania. Ukończył także kursy i szkolenia z zakresu zarządzania i finansów. Przez wiele lat w różnych podmiotach pełnił funkcję dyrektora finansowego lub członka zarządu odpowiedzialnego za finanse i inwestycje. W latach 2002-2009 związany był z Polską Grupą Energetyczną, gdzie pełnił m.in. funkcję wiceprezesa Zarządu Elektrowni Szczytowo-Pompowych (obecnie PGE Energia Odnawialna) oraz dyrektora Biura Inwestycji w PGE Dystrybucja Warszawa Teren. Autor analiz i raportów z zakresu energetyki. Jako ekspert współpracował m.in. z grupą CASE

    • Marek Woszczyk - President of the Board of PGE

      Marek Woszczyk - President of the Board of PGE
      Rada Nadzorcza Spółki w dniu 23 grudnia 2013 r. podjęła uchwałę o powołaniu p. Marka Woszczyka w skład Zarządu IX kadencji z dniem 23 grudnia 2013 r. i powierzeniu mu pełnienia funkcji Prezesa Zarządu.
      Marek Woszczyk jest absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (Executive MBA), Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni (mgr inż., Wydział Nawigacyjny). Od kwietnia 1998 r. pracował w Urzędzie Regulacji Energetyki ("URE"), od 2011 r. na stanowisku Prezesa, wcześniej w latach 2007-2011 pełnił obowiązki Wiceprezesa nadzorując prace Departamentu Taryf, Departamentu Promowania Konkurencji i Oddziałów Terenowych Urzędu, a w latach 1998-2007 na stanowisku zastępcy dyrektora Oddziału Centralnego URE. Był pełnomocnym przedstawicielem Prezesa URE w Grupie Europejskich Regulatorów Energii i Gazu (European Regulators'' Group for Electricity and Gas) oraz w Regionalnym Stowarzyszeniu Regulatorów Rynków Energii (Energy Regulators Regional Association - ERRA) - od 2005 r. w Komitecie ds. Konkurencji i Koncesji, a od 2006 r. w Zgromadzeniu Ogólnym. W latach 2011-2013 był członkiem Prezydium ERRA. Reprezentował URE także w Radzie Europejskich Regulatorów Energetyki (Council of European Energy Regulators - CEER), a od 1 lutego 2011 r. został wybrany wiceprzewodniczącym Zarządu CEER. Pan Marek Woszczyk był członkiem Rady Regulatorów Agencji ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER Board of Regulators), brał także udział w pracach Zespołu do spraw Polskiej Energetyki Jądrowej - organie pomocniczym Prezesa Rady Ministrów. Pan Marek Woszczyk jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa energetycznego.

    • dr inż. Henryk Majchrzak - President of the Polish Committee of the World Energy Council

      dr inż. Henryk Majchrzak - President of the Polish Committee of the World Energy Council
      Dr inż. Henryk Majchrzak - Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W 2001 r. na Politechnice Opolskiej obronił pracę doktorską i został adiunktem w Instytucie Elektrowni i Systemów Pomiarowych tej uczelni. W 2003 r. ukończył studia menedżerskie MBA na Wydziale Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, uzyskując tytuł magistra ekonomii. Od początku kariery zawodowej w 1986 r. związany zawodowo z energetyką. Pracował od stanowiska obchodowego po dyżurnego inżyniera ruchu w Elektrowni Bełchatów, a od 1991 r. jako kierownik wydziału ruchu bloków, następnie główny inżynier eksploatacji w Elektrowni Opole. Od 1998 r. pełnił funkcję zastępcy dyrektora technicznego ds. eksploatacji, w 2004 r. został powołany na stanowisko Członka Zarządu, dyrektora technicznego. W 2005 r. objął funkcję Prezesa, dyrektora generalnego BOT Elektrowni Opole. W 2008 r. wygrał konkurs na stanowisko Prezesa Zarządu BOT Górnictwo i Energetyka. Następnie był Wiceprezesem ds. inwestycji i wytwarzania w PGE S.A., a w latach 2009 – 2010 - dyrektorem Departamentu Energetyki w Ministerstwie Gospodarki. Od lipca 2010 r. do grudnia 2015 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu PSE S.A. Członek Komitetu Problemów Energetyki PAN w Warszawie, członek Komitetu Sterującego ds. badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze bezpieczeństwa i obronności państwa NCBiR oraz przewodniczący Rady Zarządzającej Polskiego Komitetu Światowej Rady Energetycznej. .

    • dr Maciej Bukowski – President of the Warsaw Institute for Economic Studies

      dr Maciej Bukowski – President of the Warsaw Institute for Economic Studies
      Doctor of Economics. President of the Foundation WISE – Warsaw Institute for Economic Studies. Head and participant of many research, analytical and advisory projects. Researcher of the Warsaw School of Economics. Co-author of a number of Polish strategic documents (e.g. Hausner plan, Poland 2030 - Development Challenges, Long-term National Development Strategy until 2030 (Poland 2030 - the third wave of modernity). Author of numerous comments and newspaper articles concerning, inter alia, the debate on the climate policy, innovation, labour market, pension system, industrial policy and a big data. His research and teaching focus on public finance, and the theory and practice of economic growth and labour economics.

    • Piotr Wiśniewski - President of the Board of MCX

      Piotr Wiśniewski - President of the Board of MCX
      Piotr Wisniewski – is an entrepreneur with over 20-year experience in the information and communication technologies sector, as well as over 10-year experience in the renewable energy sector. He is an investor and a modern technology enthusiast.
      From 1988, he has occupied the position of the President of the Management Board of MCX – the core of a powerful group of expert companies composed of MCX Telecom, MCX Systems and MCX Serwis. Each of the companies satisfies specific needs of clients; however, to a great extent they are related to the information and communication technologies area. MCX Sp. z o.o. conducts its own operating activity, as well as it plays a strategic and financial function in relation to the other entities composing the MCX Group. The Company owns the office building at 9 Gotarda Street in Warsaw.
      In 2001, Mr Wiśniewski launched the first in Poland commercial and still-active wind farm in Cisowo with an installed wind power capacity of 20 MW, and then, in Tymień – with an installed wind power capacity of 50 MW. Recently, in cooperation with other investors, he has developed and put in operation Darłowo Energy Center of total wind power capacity reaching 250 MW, being the biggest wind farm project in this part of Europe.
      He was the co-founder and the President of the Management Board (first term, from 2004 to 2008) of the Polish Economic Chamber of Renewable Energy – the most resilient and the only Polish organisation representing the entrepreneurs active at all areas of renewable energy, such as wind, solar or biomass energy, hydro power and geothermal energy. Now, he is the organisation’s Vice President of the Management Board.
      In 2008, he initiated the appointment of the Polish Renewable Energy Coordination Council, contributing to the integration of the Polish community in terms of the formulation and the adoption of common positions relative to the creation of energy strategies based on the stable and well-balanced development of distributed sources. From 2008 to 2012, he was the Council’s President.

      Education:
      • Warsaw University of Technology, Nuclear and Medical Electronics
      • In 2000 – American MBA certificate and title; The Carlson School of Management at the University of Minnesota

    • dr hab. inż. Roman Szwed - President of the Board of Atende

      dr hab. inż. Roman Szwed - President of the Board of Atende
      Roman Szwed - Absolwent Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego (rok ukończenia 1976), na którym w 1980 r. obronił doktorat z fizyki eksperymentalnej, a w 1990 r. habilitował się z fizyki wysokich energii. Ma na swoim koncie znaczący dorobek naukowy, w tym kilkadziesiąt publikacji z zakresu fizyki jądrowej wysokich energii. Jest laureatem wielu nagród rektorskich oraz nagrody Ministra Edukacji Narodowej. Kierował Ośrodkiem Komputerowym Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego i grantem, w ramach którego Polska została podłączona do Internetu. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży informatycznej. W latach 1991-2012 pracował w ATM, w tym od 1993 do 2012 r. na stanowisku Prezesa. Po wydzieleniu z ATM spółki ATM Systemy Informatyczne (obecnie Atende) objął funkcję Prezesa Zarządu w nowopowstałej firmie. W czasie swej kariery zawodowej Roman Szwed został nagrodzony licznymi wyróżnieniami i nagrodami, w tym Złotym Krzyżem Zasługi za działalność na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Jest członkiem Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji oraz Polskiej Izby Gospodarczej Zaawansowanych Technologii. Taylor Nelson, Alcatel_ Lucent, Carlyle Private Equity Group. Absolwent prestiżowej Ecole Commercial De Paris (obecnie ESCP Europe).

12.00–13.30 Discussion panel: The digital single market - the main tasks for the economies and societies of the EU

Moderator: dr Krzysztof Heller- Expert on telecommunications market

dr Krzysztof Heller - Expert on telecommunications market
Ma 55 lat. Ukończył studia magisterskie, a następnie otrzymał stopień doktora na Uniwersytecie Jagiellońskim. Informatyką zajmuje się od 1984 roku, kiedy rozpoczął pracę w Instytucie Informatyki UJ. Następnie pracował jako administrator systemów, kierownik zespołu programistycznego i konsultant. Był zaangażowany w tworzenie polskiej części Internetu. Od 1996 roku pracuje w sektorze telekomunikacyjnym, najpierw jako dyrektor Departamentu Informatyki w Netia Telekom, a następnie na takim samym stanowisku w Polskiej Telefonii Cyfrowej, gdzie zarządzał ponad 200-osobowym zespołem. W latach 2000-2001 był dyrektorem ds. informatyki w Grupie Elektrim i prezesem zarządu El-Net S.A., prywatnego operatora telekomunikacyjnego telefonii stacjonarnej. Od jesieni roku 2001 do lata 2003 był wiceministrem infrastruktury ds. łączności. Od roku 2004 wspólnie z Andrzejem Szczerbą prowadzi firmę doradczą InfoStrategia prowadzącą projekty m.in. w zakresie funduszy strukturalnych, elektronicznej administracji, usług telekomunikacyjnych o wartości dodanej, rozwoju infrastruktury teleinformatycznej. Autor i współautor kilkudziesięciu analiz i opracowań z dziedziny infrastruktury szerokopasmowej, e-administracji i społeczeństwa informacyjnego. Jest także ekspertem w Krajowej Izbie Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Odznaczony Krzyżem Zasługi za pracę przy tworzeniu polskiego Internetu.

Invited for discussion:
    • Andrzej Abramczuk - Member of the Supervisory Board of Midas

      Andrzej Abramczuk - Member of the Supervisory Board of Midas
      Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent studiów podyplomowych prowadzonych przez Wyższą Szkołę Ubezpieczeń i Bankowości i City University Business School of London oraz studiów doktoranckich w Instytucie Nauk Prawnych PAN. Andrzej Abramczuk specjalizuje się w doradztwie na rzecz podmiotów z sektora telekomunikacyjnego oraz mediów. Od styczniu 2011 roku Partner w kancelarii Chajec, Don-Siemion & Żyto odpowiadający za praktykę telekomunikacyjną. W latach 2006 - 2009 pracował na rzecz nowego operatora komórkowego P4 (operatora sieci PLAY). W ramach współpracy z grupą P4 pełnił funkcję dyrektora departamentu prawnego oraz członka zarządu spółki 3G Network Services. W latach 2001 - 2006 pracował na rzecz spółek z grupy GTS Poland, pełniąc między innymi funkcję dyrektora departamentu prawnego oraz członka zarządu GTS Poland i Cel Polska. Doświadczenie zdobywał także w dziale ubezpieczeń kancelarii CMS Cameron McKenna, dla której pracował w latach 2000-2001. Członek Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) oraz . członkiem Rady Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT). Członek Rady Nadzorczej Midas. Doświadczenie zdobywał także w dziale ubezpieczeń kancelarii CMS Cameron McKenna, dla której pracował w latach 2000-2001.

    • Rafał Szczap – Member of the Board of Kapsch Poland

      Rafał Szczap – Member of the Board of Kapsch Poland – (polskiego oddziału Austriackiego koncernu Kapsch BusinessCom AG)
      Od ponad 15 lat aktywnie obecny i doceniany menedżer na rynku IT i High-Tech. Od lipca 2015 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Kapsch Sp. z o.o. Wcześniej odpowiedzialny za dynamiczny rozwój współpracy z firmami w segmencie Large Enterprise w polskim oddziale firmy DELL. Posiada szerokie kompetencje związane z zarządzaniem zmianą oraz bogatą znajomość rynku i technologii z obszaru IT, Energetyki, TMT, Digital Media, Bankowości i Przemysłu. W poprzednich latach zdobywał doświadczenie na kierowniczych stanowiskach w Taylor Nelson, Alcatel Lucent, czy Carlyle Private Equity Group. Absolwent EMBA prestiżowej Ecole Commercial De Paris (obecnie ESCP Europe). Kapsch Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku od ponad 20 lat. Spółka jest własnością firmy Kapsch BusinessCom AG z siedzibą w Wiedniu. Mając własne oddziały serwisowe w 15 miastach Polski Kapsch gwarantuje najwyższy poziom obsługi wdrożeniowej i serwisowej na terenie całego kraju. Grono klientów firmy Kapsch skupiają liczne firmy i instytucje publiczne z różnych sektorów gospodarki. Kapsch należy do wiodących integratorów teleinformatycznych. Dostarcza rozwiązania i usługi we wszystkich obszarach komunikacji i biznesu IT, w tym zaawansowane rozwiązania IT, rozwiązania sieciowe, wsparcie infrastruktury cloud a także nowoczesne rozwiązania komunikacyjne.

    • Jerzy Kuś - Director, Metrology and Measurement Systems, Apator

      Jerzy Kuś - Director, Metrology and Measurement Systems, Apator
      Jerzy Kuś holds higher degree in engineering and economics. He graduated from AGH University of Science and Technology in Cracow in 1995 and he was granted the Master of Science in Electrical Engineering. In 1995-1998 - he studied at Management Faculty and he was granted Master of Science in Management and Marketing. In 2011 Mr Jerzy Kuś graduated from Wroclaw University of Economics in Wrocław and he was granted the master degree in enterprise management. (Executive MBA Programme). Programme has been performed in cooperation with Universiteit Hasselt, University of Limerick, Euromed Marseille Ecole de Management. Jerzy Kuś has been joined the Capital Group of Apator for several years. He performed many functions on different posts such like; Member of Management Board of Apator SA and CEO of FAP Pafal SA. Currently he takes the post of Director of Metering Equipment and Systems and he is the proxy in Apator SA. He is also the Chairman of Supervisory Board of Apator Control Sp. z o.o.

    • Paweł Pisarczyk – President of the Board of Atende Software

      Paweł Pisarczyk – President of the Board of Atende Software
      Paweł Pisarczyk, Prezes Zarządu w firmach Atende Software i Phoenix System, jest absolwentem Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, z którym cały czas jest związany naukowo.
      Posiada ponad 20-letnie doświadczenie na rynku IT w tworzeniu oprogramowania i pracy badawczej. Pierwsze kroki kariery zawodowej stawiał w Instytucie Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy tworząc oprogramowanie dla wielokadrowych układów akwizycji obrazów interferometrycznych. Następnie współtworzył oprogramowanie dla kardiomonitorów oraz robotów używanych do cięcia układów scalonych.
      W 2003 roku rozpoczął pracę w ATM S.A., a już po dwóch latach pełnił funkcję dyrektora Centrum Badawczo-Rozwojowego ATM-Lab, obecnego Atende Software. Od tego czasu odpowiada za strategię spółki i realizację kluczowych projektów. Jest także architektem produktów Atende Software.
      Paweł Pisarczyk jest autorem systemu operacyjnego czasu rzeczywistego dla Internetu Rzeczy Phoenix-RTOS, a także autorem i współautorem ponad 40 publikacji naukowych i licznych artykułów. .

    • Krzysztof Kozłowski - Director, Orange Labs

      Krzysztof Kozłowski - Director, Orange Labs
      Krzysztof Kozłowski - Karierę zawodową rozpoczął w 1994 roku w firmie France Telecom, w Departamencie Architektury Radiotelefonicznej GSM jako inżynier systemów informacyjnych. W latach 1994-2001 wspierał konstrukcję sieci NMT, DCS i GSM w firmach: Centertel, IDEA oraz Orange.

      Swoją przygodę z Orange Polska S.A. (dawniej Telekomunikacja Polska S.A.) rozpoczął w 2002 roku obejmując stanowisko Dyrektora Jakości i Wewnętrznych Kontaktów z Klientami w regionie warszawskim. W latach 2005-2007 pełnił funkcję dyrektora Departamentu Jakości i Usług obejmującego zasięgiem całą Polskę. Przez kolejne 6 lat (2007-2013) był odpowiedzialny za rozwój jednostki badawczo – rozwojowej Orange - Orange Labs, która w 2009 r. dołączyła do międzynarodowej sieci laboratoriów France Telecom. Aktualnie Krzysztof jest Dyrektorem jednostki Badania i Rozwój Sieci i Platform Usługowych.

      Z wykształcenia inżynier. Posiada dyplom Politechniki Warszawskiej, Francusko-Polskiej Szkoły Nowych Technik Telekomunikacyjnych w Poznaniu i Ecole National des Telecommunications de Bretagne

    • Witold Kołodziejski - Secretary of State at the Ministry of Administration and Digitization

      Witold Kołodziejski - Secretary of State at the Ministry of Administration and Digitization
      Magister filozofii, dziennikarz, samorządowiec, ekspert medialny. Od 1993 redaktor, wydawca i producent programów w TVP. Autor m. in. programów: Magazyn Katolicki, Credo, Otwarte Drzwi, Między Ziemią a Niebem. W latach 2002-2006 radny i Przewodniczący Rady Warszawy. W styczniu 2006 roku powołany przez Senat RP w skład Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Od 2007 r. do 2010 r. pełnił funkcje Przewodniczącego KRRiT. Wiceburmistrz Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy w latach 2010 – 2014. Od 2010 roku radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego. Odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski za wkład w cyfryzację Naziemnej Telewizji Cyfrowej w Polsce. 49 lat, żonaty, troje dzieci

    • Łukasz Bromirski - Technical Director, Systems

      Łukasz Bromirski - Technical Director, Systems
      Łukasz Bromirski jest związany z Cisco od 2005 roku. Karierę w firmie rozpoczynał jako inżynier wspierający Partnerów Cisco (Channel System Engineer), następnie pełnił funkcję Dyrektora Technicznego Działu Wsparcia Partnerów oraz Operatorów Telekomunikacyjnych oraz Dyrektora Technicznego Cisco Systems Polska. Od lutego 2014 roku zajmuje stanowisko Dyrektora Sprzedaży ds. Klientów Strategicznych. Łukasz Bromirski jest związany z branżą ICT od 1997 roku. Przed dołączeniem do Cisco Systems Poland przez trzy lata pracował w firmie Tech Data Polska jako konsultant wspierający projekty oparte o szerokie portfolio rozwiązań sieciowych, przez ponad dwa i pół roku w Dziale Telekomunikacji firmy Agora S.A., oraz przez dwa lata jako programista i administrator sieci w firmie PPW Protechnika Systemy S.A. Prowadzi z ramienia Cisco współpracę z czołowymi uczelniami wyższymi w Polsce, pomagając promować edukację w obszarze nowych technologii w ramach Akademii Cisco. Współtwórca konferencji PLNOG, zrzeszającej operatorów telekomunikacyjnych z Polski.

    • Agata Wacławik-Wejman – Dyrektor ds. Polityk Publicznych Google

      Agata Wacławik-Wejman – Director, Public Policies, Google
      Agata Waclawik-Wejman leads Google’s Public Policy work in Central Eastern Europe since 2010. Earlier she was a legal counsel in the World Bank in Washington D.C. and the Constitutional Tribunal of Poland. In 2006-2008 she was a member of management board of KDPW, the Central Securities Depository and Clearing Corporation of Poland. Agata specializes in constitutional law, new technologies, corporate governance and financial law. She obtained her law degrees at Harvard Law School, Jagiellonian University and the Universities of Heidelberg and Mainz. She serves as member of the Digitization Council to the Minister of Administration and Digitization, Deputy President of the Association of Digital Technologies Employers and strategic advisor to the Digital Economy Lab of the Warsaw University and the Wyszynski University. Cofounder of legal think tank INPRIS. Author of numerous scientific publications and public policy reports. Agata is an attorneyatlaw, member of the New York Bar.

    • dr inż. Grzegorz Wojtenko - President of the Board of MCX Systems

      dr inż. Grzegorz Wojtenko - President of the Board of MCX Systems
      Z wykształcenia dr inż. ze specjalnością z zakresu telekomunikacji, absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Otrzymał stopień doktora po złożeniu dysertacji z zakresu kryptografii i kart mikroprocesorowych. Związany z branżą płatniczą od 1997 roku. W trakcie studiów brał udział w pracach związanych z kartami elektronicznymi, w tym w kryptoanalizie karty Siemens Eurochip dla TPSA. Swoją karierę zawodową zaczynał w firmie Elbank S.A. jako oficer bezpieczeństwa informacyjnego, gdzie uczestniczył we wdrożeniu systemu kartowego dla Lukas. W latach 2002-2003 w firmie Banpol S.A. był kierownikiem projektów, a w kolejnych latach pełnił funkcję zastępcy dyrektora działu systemów płatniczych. Do lipca 2012 pracował w międzynarodowej korporacji awansując od kierownika projektów do Dyrektora Działu Rozwoju Systemów Płatniczych, obejmując ostatecznie funkcję Area Delivery Managera dla regionu Eastern Europe oraz Practice Lead w specjalności Retail Consutling and Integrated Solutions. Od sierpnia 2012 związany z firmą MCX Systems. Odpowiada za współtworzenie strategii rozwoju firmy oraz rozwój biznesu. Do lipca 2015 roku pełnił również funkcję Wiceprezesa Zarządu, następnie został powołany na stanowisku Prezesa Zarządu Spółki. W latach 1997 - 2012 był członkiem Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Komitetu Technicznego nr 172 ds. kart identyfikacyjnych. Ponadto, jest członkiem w radzie programowej Kongresu Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Autor licznych publikacji branżowych i wystąpień konferencyjnych. Aktywnie uprawia sport, interesuje się filozofią i nauką języków obcych

12.00 - 13.30 Gaining competitive advantage through innovation La Salle Matrix ThinkingTM


    • more

13.30 - 14.30 Lunch
14.35–15.50 Discussion panel: Digitally integrated infrastructure developmen
  • Moderator: Eugeniusz Gaca - Head of the Telecom Operators Section, KIGEiT

    Eugeniusz Gaca - Head of the Telecom Operators Section, KIGEiT
    Eugeniusz Gaca - Przewodniczący Sekcji Operatorów Telekomunikacyjnych przy KIGEiT. Absolwent Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. Od ponad 40 lat zajmuje się prowadzeniem procesów inwestycyjnych. Współautor koncepcji działania lokalnych operatorów telekomunikacyjnych w grupie Elektrim, od roku 1996 w zarządzie El-Net najpierw jako członek Zarządu a od 2002 jako Prezes Zarządu aż do konsolidacji z Netią w 2006r. W 2008 roku zakończył aktywność zawodową przechodząc na emeryturę. Od tego czasu zaangażowany w szereg przedsięwzięć z zakresu rozwoju telekomunikacji i rynku telekomunikacyjnego w Polsce, jako doradca w wielu projektach branżowych, a także społecznie w rozwoju działalności KIGEiT. Przewodniczy Grupie roboczej ds. barier inwestycyjnych Memorandum w sprawie współpracy na rzecz budowy i rozwoju pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowych, zainicjowanym przez Ministra Administracji i Cyfryzacji.
    Autor licznych publikacji w prasie branżowej związanych z budową społeczeństwa informacyjnego, współautor poradników dla samorządowców w zakresie budowy sieci szerokopasmowych.

Invited for discussion:
    • Piotr Muszyński - Vice-president of the Board of Orange Polska

      Piotr Muszyński - Vice-president of the Board of Orange Polska
      Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Zaawansowany Program Zarządzania organizowany przez IESE Business School/Uniwersytet Nawarry. W Orange Polska (dawniej Telekomunikacja Polska) od 2001, początkowo jako Dyrektor Pionu Obsługi Klienta, w latach 2005 - 2006 Dyrektor Dywizji Obsługa i Sprzedaż, 2006 - 2008 Dyrektor Wykonawczy Grupy TP ds. Obsługi i Sprzedaży. We wrześniu 2008 roku powołany na Członka Zarządu TP ds. Operacyjnych, a od listopada 2009 Wiceprezes Zarządu TP ds. Operacyjnych.
      Piotr Muszyński pełni także funkcję Wiceprezesa Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, jest członkiem Komitetu Elektroniki i Telekomunikacji PAN, członkiem Rady PIIT i Przewodniczącym Rady Programowej i Rady Eksperckiej Sieci Szerokopasmowych. Za swoje osiągnięcia zawodowe został wyróżniony m.in.: jako manager roku dwukrotnie w latach 2010 i 2011 nagrodą Złotej Anteny Świata Telekomunikacji oraz Złotym Cyborgiem podczas Krajowego Sympozjum Telekomunikacji i Teleinformatyki 2011 - za wybitny wkład w budowę społeczeństwa informacyjnego.

    • Adam Sawicki - President of the Board of T-Mobile

      Adam Sawicki - President of the Board of T-Mobile
      Adam Sawicki – Absolwent ekonomii i zarządzania Uniwersytetu Sztokholmskiego. Ukończył także Program dla Dyrektorów Generalnych na Harvard Business School. Został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu Netia S.A. w dniu 22 kwietnia 2014 roku. W okresie bezpośrednio poprzedzającym powołanie na stanowisko Prezesa Zarządu Netii prowadził niezależną działalność doradczą. W 2012 roku powołany do zarządu KGHM Polska Miedź S.A. na stanowisko wiceprezesa zarządu ds. korporacyjnych. W latach 2011 – 2012 Pan Adam Sawicki pełnił funkcję Prezesa Zarządu Ruch Internet, spółki Grupy Ruch, odpowiedzialnej za rozwój działalności Grupy na rynku e-commerce. W latach 2008 – 2011 kierował GTS Central Europe Group, tworząc jednego operatora telekomunikacyjnego z 5 niezależnych podmiotów działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
      Karierę zawodową rozpoczynał w 1996 roku w Telia Swedtel w Sztokholmie jako konsultant w dziale rozwoju biznesu. Przez kolejnych kilkanaście lat pracował na wysokich stanowiskach kierowniczych w różnych spółkach grupy Telia (następnie TeliaSonera), m.in. Skandynawii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Rosji, Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W tym czasie uczestniczył w licznych projektach, m.in. strategicznej transformacji operatorów, zarówno na rynku klientów biznesowych (B2B), jak i klientów indywidualnych(B2C).

    • dr Jacek Niewęgłowski - Member of the Board of P4

      dr Jacek Niewęgłowski - Member of the Board of P4
      Jacek Niewęgłowski jest związany z sektorem telekomunikacji ruchomej od ponad 20 lat. Jako manager firmy Nokia w Finlandii prowadził projekty rozwoju usług multimedialnych w sieciach komórkowych, a także reprezentował Nokię w procesach standaryzacji tych usług w ramach ITU oraz tworzeniu standardu MPEG-4. W Polsce zajmował m.in. stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za rozbudowę sieci w Polskiej Telefonii Cyfrowej, piastował również zarządcze stanowiska w spółkach świadczących usługi transmisji danych i telewizji kablowej (Aster City Cable).
      Od roku 2005 związany jest ze spółką P4 jako Członek Zarządu ds. Strategii i Rozwoju Biznesu. Wchodzi obecnie w skład Rady KIGEIT i Rady ECTA. W przeszłości pełnił również funkcje członka Rady Nadzorczej PTC, Rady PIIT oraz Narodowej Rady Infrastruktury przy Wicepremierze Rządu RP.
      Jacek Niewęgłowski jest współautorem ponad 20 publikacji naukowych oraz patentów związanych z technologiami multimedialnymi, posiada tytuł doktora nauk technicznych Tampere University of Technology w Finlandii, a także dyplom MBA London Business School.

    • Wojciech Pytel – Member of the Supervisory Board of Polkomtel

      Wojciech Pytel – Member of the Supervisory Board of Polkomtel
      Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej. Studiował także na Wydziale Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. w latach 1997-2002 uczestnik różnych szkoleń i studiów, m.in. w IMD w Szwajcarii. Kariera zawodowa: 1986-1990 - specjalista ds. badawczo-rozwojowych na Politechnice Gdańskiej. Następnie przez trzy lata pełnił funkcje kierownicze w kilku spółkach zajmujących się dystrybucją sprzętu telekomunikacyjnego. 1993-1994 - Prezes Prywatnych Sieci Telekomunikacyjnych S.A. (spółki zależnej Telekomunikacji Polskiej S.A.). 2001-2002 - Członek Zarządu, Dyrektor ds. Operacyjnych Polkomtel S.A. 1994-2001 oraz 2002-2004 - Nokia: Kierownik Zarządzający na Polskę, Kierownik Zarządzający Regionem (Polska, Ukraina, Białoruś), Dyrektor Generalny ds. Obsługi Klienta (Polska, Ukraina, Białoruś), Dyrektor ds. Rozwoju na Europę i Dyrektor ds. Strategii Globalnej dla Orange. Odpowiadał m.in. za kontakty biznesowe z operatorami komórkowymi w regionie obejmującym Polskę, Czechy, Francję, Austrię, Szwajcarię, Niemcy, Holandię i Izrael. Do października 2008 r. - Partner Zarządzający w IBM Business Consulting. 2008-2010 - Doradca Prezesa i Dyrektor Zarządzający Polkomtel; 2010-2012 - Prezes Zarządu NFI Midas S.A. Od 16 grudnia 2012 r. - Przewodniczący Rady Nadzorczej NFI Midas S.A. Od 26 października 2011 r. - Członek Zarządu Polkomtel S.A. Od 7 maja 2012 r. - Członek Zarządu Polkomtel Sp. z o.o. Od lutego 2014 r. Członek Rady Nadzorczej Polkomtel Sp. z o.o. Wojciech Pytel interesuje się fotografią, nowymi technologiami w życiu codziennym, końmi i żeglarstwem. Prowadzi także działalność charytatywną - jest Prezesem Fundacji Rodzin Adopcyjnych w Polsce.

    • Tomasz Szopa - President of the Board of Netia

      Tomasz Szopa - President of the Board of Netia
      lat 46, został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu w dniu 3 grudnia 2015 r., wcześniej od dnia 1 kwietnia 2015 r. pełnił funkcję Członka Zarządu Netii S.A. Dołączył do Spółki w lutym 2014 r. i jest odpowiedzialny za zarządzanie całą strukturą Dywizji B2C. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży telekomunikacyjnej, a jego umiejętności sprzedażowe i menedżerskie były kształtowane w sektorze FMCG.

      W latach 2010-2012 pełnił funkcję Dyrektora Rynku B2C i SOHO i Klientów Indywidualnych w Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. dla całej Grupy Telekomunikacji Polskiej. Wcześniej, w latach 2001-2005 pracował w Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. jako Dyrektor Biura ds. Salonów Własnych i Franczyzowanych i Biura Rozwoju Strategii Sprzedaży. W latach 2005-2006 był Dyrektorem ds. Zarządzania Kanałami B2B-SOHO i Rynku Klientów Indywidualnych w Telekomunikacji Polskiej SA. W latach 2007-2010 prowadził własną działalność gospodarczą w spółkach Ogólnopolskie Centrum Finansowo Ubezpieczeniowe S.K.A., GRP Recar Sp. z o.o. oraz Get Sp. z o.o. W latach 1995-2001 był zatrudniony w spółce Frito-Lay Poland Sp. z o.o. jako Kierownik Dywizyjny dywizji południowej, Krajowy Kierownik Sprzedaży d/s Dużych Klientów oraz Krajowy Kierownik ds. Sieci Lokalnych. W latach 1994-1995 pracował jako Regionalny Przedstawiciel Sprzedaży w spółce Żywiec SA. Bezpośrednio przed rozpoczęciem współpracy z Netią pełnił funkcję członka Zarządu w spółce Hoven Sp. z o.o., dostawcy kompleksowych rozwiązań z zakresu techniki solarnej i odnawialnych źródeł energii.

    • Janusz Kosiński - President of the Board of INEA

      Janusz Kosiński - President of the Board of INEA
      Absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej w Poznaniu. Od początku swojej kariery związany z branżą telewizji kablowej i telekomunikacją. Współzałożyciel ispółek Telewizja Kablowa Poznań S.A., PUT KOMA S.A., Internat Cable Provider Sp. z o.o. i Telewizji WTK, kreatorów i liderów rynku telewizji kablowej w Wielkopolsce. Prezes Zarządu spółki INEA S.A., największego alternatywnego operatora telekomunikacyjnego w regionie. Członek Zarządu PIKE, Rady Instytutu Elektrotechniki i Elektroniki Przemysłowej Przy Politechnice Poznańskiej i Rady Fundacji „Familijny Poznań”.

    • Roman Pionkowski - Vice-President of the Board, Development Strategies, Energa Operator

      Roman Pionkowski - Vice-President of the Board, Development Strategies, Energa Operator
      Absolwent Politechniki Gdańskiej (Wydział Elektroniki - 1987, Wydział Zarządzania i Ekonomii - 1999) oraz doktorem nauk ekonomicznych (2001). Z elektroenergetyką zawodową związany jest od blisko 25 lat. Od roku 2000 pełnił funkcje w zarządach przedsiębiorstw elektroenergetyki dystrybucyjnej w Płocku, Łodzi i Gdańsku. W latach 2007- 2012 pracował w Grupie Energa, gdzie prowadził projekty restrukturyzacyjne i inwestycyjne, w tym projekt wydzielenia Operatora Systemu Dystrybucyjnego i projekt przygotowania budowy Elektrowni Ostrołęka C. W latach 2007-2008 pracował w Zarządzie ENERGA SA, a w latach 2010-2012 sprawował funkcję Prezesa Zarządu Elektrownia Ostrołęka SA. Od roku 2013 do kwietnia 2015 jako Prezes Zarządu PSE Inwestycje SA kierował projektowaniem i nadzorem inwestycyjnym dla inwestycji sieciowych PSE SA. Od maja do grudnia 2015 roku pracował na stanowisku Prezesa Zarządu ENERGA-OEPRATOR SA. W latach 2006-2014 pełnił funkcje w Radach Nadzorczych spółek branży energetycznej. Od 1992 roku aktywnie działał w Polskim Towarzystwie Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej pełniąc funkcję Członka Zarządu w latach 2007-2008 i 2015. W latach 2008-2013 sprawował funkcje Wiceprezesa Zarządu Związku Pracodawców Zakładów Energetycznych (później Związku Pracodawców Energetyki) i Federacji Związków Pracodawców Energetyki Polskiej. Od 2009 roku był członkiem Zespołu Trójstronnego ds. Branży Energetycznej.io.

    • Andrzej Rogowski - President of the Board of Multimedia

      Andrzej Rogowski - President of the Board of Multimedia
      Andrzej Rogowski - Absolwent Politechniki Poznańskiej. Jest jednym z założycieli Spółki i był pierwszym prezesem Zarządu w latach 1992-2000. W latach 2004-2005 był członkiem Rady Nadzorczej, zaś w latach 2001-2004 pełnił funkcję prezesa Zarządu Telenet Polska i innych spółek Grupy Multimedia. W listopadzie 2005 r. ponownie objął funkcję Prezesa Zarządu. Wcześniej był dyrektorem technicznym i kierownikiem zespołu eksploatacji sieci telekomunikacyjnych w wojewódzkim urzędzie telekomunikacji w Kaliszu. Od 2003 r. sprawuje również funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Kaliskich Linii Autobusowych Sp. z o.o.

15.50–17.00 Discussion panel: Consistency of economic policy in the field of R & D and the strategy of innovative development

Contents Partner of the panel:



 

Moderator: dr inż. Jarosław Tworóg Vice-President of the Board of KIGEiT

dr inż. Jarosław Tworóg Vice-President of the Board of KIGEiT
Jarosław Tworóg - Doktor nauk technicznych Wydział Elektroniki Politechniki Warszawskiej. W latach 1989-1999, 2002-2003 Dyrektor biura konstrukcyjnego, Wiceprezes Prezes Zarządu PTH MIAP sp. z o.o. Od 1999-2000 Wiceprezes ds. operacyjnych Formus Polska sp. z o.o., w latach 2000-2001 Wiceprezes ds. operacyjnych Tel-Energo S.A. dr Jarosław Tworóg był Dyrektorem Centrum Transferu Technologii Politechniki Warszawskiej (2003-2006), Pełnomocnikiem Zarządu ds. Telekomunikacji - ENERGA S.A. (2006-2007). Od 2008 roku pełni rolę prywatnego doradcy i konsultanta. Od 1993 roku członek Zarządu a od 1999 roku wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) odpowiedzialny za nadzór nad realizacją projektów prowadzonych w Izbie, przygotowanie koncepcji projektów zorientowanych na budowę gospodarki elektronicznej, nadzór nad współpracą z DigitalEurope, promocję innowacyjności w sektorze ICT - wspieranie rozwoju Krakowskiego Parku Technologicznego.
Jest członkiem Zrzeszenia Inżynierów i Techników Mechaniki Precyzyjnej NOT, Stowarzyszenia Elektryków Polskich SEP,ASTP - europejskiego stowarzyszenia specjalistów w zakresie logistyki transferu technologii oraz PROTON - organizacji profesjonalistów z zakresu transferu technologii.
Invited for discussion:
    • prof. dr hab. inż. Jan Szmidt - President of the Warsaw University of Technology

      prof. dr hab. inż. Jan Szmidt - President of the Warsaw University of Technology
      Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (1976). Na tej samej uczelni doktoryzował się w 1985, a w 1995 w oparciu o dorobek naukowy i rozprawę zatytułowaną Diamentopodobne warstwy węglowe wytwarzane metodami plazmowymi na potrzeby mikroelektroniki uzyskał stopień doktora habilitowanego. W 2005 otrzymał tytuł profesora nauk technicznych. Uczestniczył w różnych międzynarodowych programów badawczych, był stażystą na Carnegie Mellon University w Pittsburghu. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu mikroelektroniki oraz technologii cienkich warstw. Od 1976 zawodowo związany z PW, przechodząc kolejne szczeble kariery akademickiej. W 1999 objął stanowisko profesora nadzwyczajnego, a sześć lat później został profesorem zwyczajnym w Instytucie Mikroelektroniki i Optoelektroniki. Był m.in. kierownikiem zespołu laboratoriów i Zakładu Układów Optoelektronicznych i Hybrydowych, prodziekanem ds. rozwoju (2002–2005) oraz dziekanem (2008–2012) Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Stanął także na czele Zakładu Technologii Mikrosystemów i Materiałów Elektronicznych.14 marca 2012 został wybrany na stanowisko rektora Politechniki Warszawskiej na czteroletnią kadencję[1]. Jest autorem prac naukowych z zakresu mikroelektroniki i optoelektroniki. Członek prezydium Komitetu Elektroniki i Telekomunikacji Polskiej Akademii Nauk.

    • prof. dr hab. inż. Jerzy Kątcki - National Center for Research and Development

      prof. dr hab. inż. Jerzy Kątcki - National Center for Research and Development
      Urodzony w 1953 roku w Sosnowcu. W 1978 r. ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Mechanicznym Technologicznym Politechniki Warszawskiej (specjalność technologia materiałów półprzewodnikowych). Po studiach doktoranckich w Instytucie Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej w 1982 roku obronił pracę doktorską w ramach której badał zależność doskonałości strukturalnej od parametrów procesu technologicznego krystalizacji taśm krzemowych przeznaczonych na ogniwa słoneczne. Praca została wyróżniona przez Radę Naukową Instytutu Inżynierii Materiałowej PW oraz nagrodzona przez Ministra Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego. Od 1981 roku pracuje w Instytucie Technologii Elektronowej (ITE) w Warszawie.
      W latach 1986-1987 odbył staż podoktorski w Department of Materials Science and Engineering, Cornell University, Ithaca, NY, USA. Prowadzone przez niego badania mechanizmów generacji defektów sieci krystalicznej w procesach technologicznych wytwarzania przyrządów półprzewodnikowych zaowocowały rozprawą habilitacyjną. Stopień doktora habilitowanego nauk technicznych uzyskał w 1990 roku. Tytuł profesora nauk technicznych otrzymał w 2000 roku.
      W latach 1994-2005 kierował Zakładem Badań Materiałów i Struktur Półprzewodnikowych Instytutu Technologii Elektronowej. W latach 2005-2015 był Zastępcą Dyrektora ds. Naukowych Instytutu Technologii Elektronowej.
      W 1996 roku przebywał na Stypendium Japanese Society for Promotion of Science w Kyoto Institute of Technology, Japonia. Prowadził współpracę naukową z takimi ośrodkami naukowymi jak Max-Planck Institut für Metallforschung (Stuttgart, Niemcy), Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA (USA), Kyoto Institute of Technology (Kyoto, Japonia) i IMEC (Leuven, Belgia).
      Jest autorem/współautorem ponad 150 publikacji w międzynarodowych czasopismach naukowych i materiałach konferencyjnych w dziedzinie materiałoznawstwa półprzewodnikowego, nanotechnologii i metod badań materiałów, autorem monografii nt mikroskopii elektronowej materiałów i przyrządów półprzewodnikowych, oraz autorem 10 wykładów zaproszonych. Kierował krajowymi projektami badawczymi oraz był odpowiedzialny za realizację w ITE projektów badawczo-rozwojowych Programu Ramowego Unii Europejskiej w obszarze nanotechnologii elektronicznych i fotonicznych.
      Wielokrotnie uczestniczył w zespołach ekspertów oceniających projekty Programów Ramowych Unii Europejskiej w obszarach ICT, FET i NMP. Jest przedstawicielem Polski w Grupie Wysokiego Szczebla ds. Nanonauk i Nanotechnologii Komisji Europejskiej (High Level Group of EU Member States and FP7 Associated States on Nanoscience and Nanotechnologies) oraz w Radzie Zarządzającej Wspólnego Przedsięwzięcia Europejskiej Platformy Nanoelektronicznej ENIAC (Governing Board of ENIAC Joint Undertaking).
      Był Przewodniczącym Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju kadencji 2010-2014.

    • prof. dr hab. inż. Marek Amanowicz -Faculty of Electronics, Military University of Technology

      prof. dr hab. inż. Marek Amanowicz - Faculty of Electronics, Military University of Technology
      Prof. dr hab. inż. Marek Amanowicz ukończył Wojskową Akademię Techniczną w roku 1970. Stopnie naukowe doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych uzyskał w WAT odpowiednio w roku 1978 i 1990 w dyscyplinie telekomunikacja. W roku 2001 uzyskał on tytuł naukowy profesora. Bierze aktywny udział w realizacji wielu krajowych i międzynarodowych programów badawczych z zakresu inżynierii systemów teleinformatycznych, łączności ruchomej i satelitarnej, techniki antenowej, modelowani i symulacji, zarządzania sieciami oraz walki elektronicznej, których wyniki przedstawił w ponad 200 publikacjach i opracowaniach. Jest zapraszany do wygłoszenia wykładów w uczelniach i ośrodkach szkolenia w kraju i za granicą, w tym w NATO Defence College w Rzymie. Był wieloletnim wiceprzewodniczącym, a obecnie jest głównym przedstawicielem Polski w Panelu Information Systems Technology Organizacji NATO ds. Badań i Technologii. Jest z wyboru członkiem Komitetu Elektroniki i Telekomunikacji Polskiej Akademii, wiceprzewodniczącym Polskiego Komitetu Narodowego przy Międzynarodowej Unii Nauk Radiowych URSI oraz członkiem Zespołu Naukowo-Przemysłowego Rady Uzbrojenia. Jest założycielem polskiego oddziału międzynarodowego Stowarzyszenia Armed Forces Communications and Electronics Association i członkiem jego władz.

    • dr inż. Andrzej Dulka - President of the Board of Alcatel-Lucent, Nokia

      dr inż. Andrzej Dulka - President of the Board of Alcatel-Lucent, Nokia
      Andrzej Dulka – absolwent studiów International MBA na Uniwersytecie Nijenrode w Holandii, posiada doktorat z zakresu automatyki przemysłowej. Z branżą telekomunikacyjną związany jest od 1994 r. Przed fuzją firmy Alcatel i Lucent Technologies odpowiadał za działania handlowe Lucent Technologies w Polsce i Czechach. Wcześniej, do 1992 roku pracował w firmie Energopol S.A., a w latach 1983-1987 był pracownikiem naukowym w Wyższej Szkole Inżynierskiej w Koszalinie.
      Andrzej Dulka jest członkiem Komitetu Elektroniki i Telekomunikacji Polskiej Akademii Nauk oraz rady naukowej Instytutu Łączności – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Za zasługi i zaangażowanie w działalność na rzecz budowania nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego w Polsce został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, a także wyróżniony tytułem Lidera Polskiej Teleinformatyki.

    • dr Małgorzata Skucha - Expert on management and financing of pro-ecological investments

      dr Małgorzata Skucha - Expert on management and financing of pro-ecological investments
      dr Małgorzata Skucha - Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, ukończyła matematykę stosowaną na Politechnice Śląskiej. W 1992 r. obroniła pracę magisterską z bankowości i finansów na Uniwersytecie w Sztokholmie o uruchomieniu Banku Ochrony Środowiska S.A. Ukończyła również podyplomowe studia z informatyki na Uniwersytecie Śląskim. Posiada międzynarodowy certyfikat Uniwersytetu Thames Valley w Londynie oraz certyfikat skutecznego zarządzania programami - MSP (Managing Successful Programmes).
      Swoje związki z finansami i ochroną środowiska rozpoczęła w 1992 r. od pracy w BOŚ S.A. W 1993 r. tworzyła od podstaw Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Bielsku-Białej i była prezesem zarządu tego funduszu do 1999 r. W związku z reformą administracyjną została dyrektorem Bielskiego Oddziału WFOŚiGW w Katowicach. W latach 1999 -2003 była Prezesem Zarządu Beskidzkiego Funduszu Ekorozwoju S.A., firmy wspierającej w szczególności jednostki samorządu terytorialnego w budowaniu zrównoważonego rozwoju pomagając w przygotowaniu strategii, programów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju oraz w pozyskiwaniu środków pomocowych. W latach 2005-2010 związana była z Wyższą Szkołą Bankowości i Finansów w Bielsku - Białej. Pracowała w radach nadzorczych m.in. Pierwszego Narodowego Funduszu Inwestycyjnego S.A. i Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku-Białej. W latach 2008 - 2012 pełniła funkcję zastępcy prezesa zarządu NFOŚiGW, nadzorując m.in. Departamenty Ochrony Wód, Ochrony Ziemi, Księgowości i Rozliczeń oraz Planowania i Sprawozdawczości.

    • dr inż. Marek Maniecki - Vice-President of the Board of Globema

      dr inż.Marek Maniecki - Vice-President of the Board of Globema
      Marek Maniecki jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej, na którym uzyskał stopień doktora nauk technicznych. Po studiach rozpoczął pracę naukowo-dydaktyczną w Instytucie Informatyki Politechniki Warszawskiej. Od 1999 roku pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu firmy Globema Sp. z o.o. Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół Systemów Informacji Przestrzennej (GIS), specjalizowanych aplikacji webowych i mobilnych, zarządzania projektami informatycznymi, a także rozwiązań IT dla inteligentnych sieci energetycznych (Smart Grid). Marek Maniecki jest członkiem honorowym Polskiego Towarzystwa Informatycznego, członkiem Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, a od 2011 roku przewodniczącym Komitetu Energii tej Izby.

    • Wojciech Lubczyński - Expert of the Department of Development of the PSE system project.

      Wojciech Lubczyński - Expert of the Department of Development of the PSE system project.
      Pan Wojciech Lubczyński posiada wykształcenie techniczne oraz ukończone studia MBA. Jest ekspertem w zakresie telekomunikacji i informatyki stosowanej w branży elektroenergetycznej. Obecnie jest dyrektorem realizowanego przez PSE S.A. projektu „Smart Grid”.
      Poprzednio kierował firmami telekomunikacyjnymi EXATEL SA i NOM oraz Departamentem Teleinformatyki PSE SA. W latach 2003-2006 reprezentował PSE SA w Komitecie Sterującym Konsorcjum IntelliGrid, zorganizowanym przez EPRI (USA), który wspólnie z firmami z USA oraz Europy, prowadził projekty dotyczące budowy niezawodnej i wydajnej infrastruktury elektroenergetycznej (obecnie zwane Smart Grid).

19.30–23.00 Official Gala Night of KIGEiT

During the gala the Golden Bulldozer prizes will be handed out. This prestigious prize is granted to the individuals who with their attitude, work, involvement and sacrifice bring a unique contribution to the development of Polish telecom, electronic and power market.

 

HONORARY PATRON

kig mac minenergetyki mr ncbir nfosig sit uke ure

MEDIA PATRON

_polsat_news czysta_energia nowy_przemys onet observer odnawialne firmy pap portal_komunalny professional reo rynek_elektryczny sgp telekabel Tok_FM wnp

STRATEGIC PARTNERS

tmobile Polkomtel

PARTNER

apator atende emitel kapsch mc Midas multimedia netia Nokia orange play polsat cyfrowy pse

COOPERATION

eskills Google atendels elmess eltel eutelsat fca gdt globem inea landis uber vector ves weco